piątek, 22 stycznia 2016

Jak konturować nos...?

Umiejętne konturowanie może zdziałać cuda. Dzisiaj zajęłam się konturowaniem nosa. A, że mój również nie jest idealny, to jest idealnym dowodem na to jak wiele możemy zmienić makijażem.
Konturowanie to nic innego jak pogrywanie ze światłem ;) Niby tylko iluzja optyczna, ale tak bardzo poprawia wygląd.
Nasze nosy mogą być za długie, za szerokie, skrzywione, trójkątne, ale każdy defekt można w mniejszym bądź większym stopniu zatuszować. Myślę, że każda z nas zna najważniejszą zasadę konturowania - jasne kolory uwypuklają, ciemne cofają (ukrywają). W tym celu potrzebny nam będzie bronzer i rozświetlacz lub odpowiednio jasny i ciemny podkład czy też nawet cień do powiek. Bronzer najlepiej żeby był  w chłodnym odcieniu - będzie wtedy stwarzał efekt cienia. Ja posłużyłam się dosyć mocno kontrastowymi odcieniami, aby efekt był dobrze zauważalny na zdjęciach. Użyłam paletki do konturowania Wibo 4 in 1. Nie jest jednak ona zbyt dobra... Jeśli chcecie zakupić coś do konturowania, to mogę polecić paletkę Kobo Proffesional Face Contour Mix.




Mój nos jest troszeczkę za szeroki i za długi, poniekąd trójkątny... toteż musiałam mocno przyciemnić boki nosa oraz subtelnie rozjaśnić grzbiet nosa. A dla jego optycznego skrócenia musiałam przyciemnić dolną partię nosa. 
Jeśli nasz nos jest za szczupły - powinnyśmy skupić się na rozjaśnieniu grzbietu nosa wychodząc rozświetlaczem aż na boki.
Jeśli jest za krótki - rozświetlamy grzbiet aż do samego końca nosa. Jeśli dodatkowo go zwęzimy stanie się optycznie jeszcze dłuższy.
Jeśli nasza przegroda nosowa jest skrzywiona, również możemy tą wadę skorygować odpowiednio bawiąc się cieniowaniem. 
Musimy pamiętać, aby tworzyć płynne przejścia między odcieniami. Wyraźne granice tylko niepotrzebnie ściągną uwagę innych na nasz nos.
Zobaczcie jaki ja uzyskałam efekt...



Moim zdaniem konturowanie nosa dodaje uroku całej twarzy, dlatego robię to w każdym moim makijażu, jeśli tylko czas na to pozwala. W przyszłości dodam wpis jak konturuję całą twarz.

A jak sprawa się ma z waszymi noskami? Konturujecie czy niekoniecznie? :)


18 komentarzy:

  1. Zdecydowanie widać różnicę, nos wygląda dużo zgrabniej. Bardzo fajne rady :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jest spora różnica chyba sama muszę się zaznajomić z konturowaniem nosa bo mam strasznego "kartofla"

    OdpowiedzUsuń
  3. Moim zdaniem konturować trzeba jeśli chcemy ukryć jakiś mankament, jak już o tym wspomniałaś np mamy za szeroki, a jeśli nasz nos nam się podoba to nakładanie dodatkowej tapety na siebie moim zdaniem jest zbędne :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. owszem... jeśli nie nie czujemy takiej potrzeby, to nie musimy tego robić... niemniej jednak, nawet jeśli nasz nos jest idealny, to konturowanie zawsze wyjdzie nam na dobre ;)

      Usuń
  4. Różnica jest widoczna i jak najbardziej na plus. O swoim nosku również nigdy nie zapominam!

    OdpowiedzUsuń
  5. ładnie wyszło, ja muszę wywalić ten zestaw do konturowania bo u mnie sie nie sprawdza totalnie

    OdpowiedzUsuń
  6. Widać różnicę, ja o moim też staram się nie zapominać :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Faktycznie fajny efekt, mam tą paletkę, ale używam jedynie ciemnego koloru

    OdpowiedzUsuń
  8. Ale różnica! Miałam ta paletkę z Wibo i teraz żałuję, że ją wyrzuciłam :/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ten zestaw korektorów jest trochę słaby, trzeba go dobrze utrwalić... polecam paletkę do konturowania z Kobo ;)

      Usuń
  9. Wyraźnie widać różnicę, ja czasami odchudzam płatki bo mam szerokie jak u murzyna :D

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo przydatny post. W sumie nigdy nie konturowałam swojego nosa bo jakoś jego kształt specjalnie mi nie przeszkadza, ale może warto się pobawić, dla wprawy choćby :).

    OdpowiedzUsuń
  11. ja czasami konturuje jeżeli mam czas ;-) ale jakoś nie lubię do tego celu tej paletki z wibo bo mam wrażenie że jest za ciężka do mojej cery ;-)

    OdpowiedzUsuń
  12. Też mam ten korektorowy set i lubimy się ;) a nosa przyznam szczerze nie konturuję.

    OdpowiedzUsuń
  13. Efekt świetny, ale moją uwagę gdzieś na FB przyciągnęła fotka kółka korektorów. Nie mogę znieść tego zapachu ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. moim zdaniem zapach jest przyjemny ;) podobny do zapachu mydła ;)

      Usuń
  14. Staram się konturować nos zawsze, wygląda wtedy o niebo lepiej :)

    OdpowiedzUsuń

♥ Dziękuję za komentarze. Postaram się odwdzięczyć tym samym.

♥ Każde odwiedziny są dla mnie powodem do uśmiechu. Będzie mi bardzo miło jeśli zostaniesz na dłużej.